.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود به زمین ورزشی با روبوسی،خروج با مشت و لگد؛
لزوم نهادینه کردن اخلاق در ورزش
به دلیل نبود نظارت کافی بر ورزشکاران شاهد انواع بد اخلاقی از قبیل گسترش دوپینگ،منقش کردن بدن به انواع خالکوبی ها،آرایش زنانه برخی مردان به ظاهر الگوی ورزشی کشور،صحنه های فحاشی در انظار عمومی،برخوردهای فیزیکی،تمارض و..می باشیم که معلوم نیست چرا و به چه دلیل برخورد...
لزوم نهادینه کردن اخلاق در ورزش

بی گمان یکی از اصلی ترین علل پرداختن به ورزش تقویت قوای جسمانی و اخلاقی می باشد که متاسفانه چند سالی است بدلیل عدم نظارت کافی مسئولان ذیربط، شاهد شیوع و زیاد شدن بد اخلاقی در برخی رشته های ورزشی و مخصوصا" ورزش های در آمد زا در سطح کشور می باشیم.
نگاهی به روند رویداهای ورزشی در سالیان اخیر موید این مطلب است که بدلیل فقدان برنامه های فرهنگی متناسب با پرورش روحیه پهلوانی در کنار قهرمانی ،همواره شاهد حرکات زشت در رویدادهای ورزشی بوده که شاید در هیچ جای دیگر این رفتارها دیده نشود.
نکته تاسف بارتر در این میان انعکاس این موارد ضد اخلاقی از سیمای کشور بوده در حالیکه بینندگان فراوانی از سنین مختلف و گرایش های تحصیلی و فکری متفاوت شاهد این رویدادها می باشند.
براستی چه بر سر ورزش ما آمده و چرا اکنون کمتر شاهد حضور الگوهای ورزشی همچون مرحوم تختی می باشیم؟مگر نه این است که شعار برخی از همین به ظاهر ورزشکاران این است که الگوی ورزشی مان تختی میباشد اما در عمل نه تنها دیدنشان انسان را به یاد آن مرحوم نیانداخته بلکه انسان را به یاد برخی از هنرپیشه های غربی می اندازد؟
با کمال تاسف امروزه به دلیل نبود نظارت کافی بر ورزشکاران شاهد انواع بد اخلاقی از قبیل گسترش دوپینگ،منقش کردن بدن به انواع خالکوبی ها،آرایش زنانه برخی مردان به ظاهر الگوی ورزشی کشور،صحنه های فحاشی در انظار عمومی،برخوردهای فیزیکی،تمارض و..می باشیم که معلوم نیست چرا و به چه دلیل برخورد لازم و بازدارنده با این افراد صورت نمی گیرد؟
مگر نه این است که دستمزد برخی از همین به ظاهر ورزشکاران در طول سال از دریافتی یک جراح و متخصص و یا یک استاد تراز اول دانشگاهی بیشتر است؟آیا جز این است که کمک به برخی از باشگاههای ورزشی از بودجه این مملکت صورت گرفته که در نهایت به جیب این ورزشکاران ظاهری سرازیر می شود؟به چه دلیل منطقی می توان پذیرفت که فلان ورزشکار دارای حواشی مختلف باید درآمدی چند صد میلیونی در طول سال داشته باشد در حالیکه به اندازه یک کودک چند ساله مسائل اخلاقی را رعایت نکرده و هرگونه که بخواهد از خود رفتار و گفتار نشان می دهد؟
شاید نکته بسیار جالب تظاهر این آقایان در قبل از شروع برنامه های ورزشی باشد که با قربان صدقه هم رفتن و روبوسی کردن به میدان رفته وبا مشت و لگد ...که به هم نثار می کنند از آن خارج می شوند.براستی انتظار مسئولین ورزشی از بابت رعایت کردن آداب اخلاقی ازسوی این ورزشکاران در چه حدی است؟
علی ایحال انتظار از مسئواین ورزش کشور آن است که ضمن برخورد قانونی و بازدارنده و سختگیرانه نسبت به ورزشکاران خاطی، در جهت تهیه و تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی موثر در میان ورزشکاران اهتمام ورزیده تا دیگر شاهد تماشای این صحنه های سخیف در عرصه ورزش کشور نباشیم.

علیرضا قلی زاده














استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 فروردين 1390
از چه کسانی انتظار دارید وقتیکه ورزش سیاسی میشه تجاری میشه....
محمد 29 فروردين 1390
پولهای انچنانی و بی حساب وکتاب / افراد را بی اخلاق می کند/باید بپذیریم که در جامعه علوی زندگی می کنیم.
جواد داودی 29 فروردين 1390
شما چرا فقط رو عکس های دایی کار کردید. این ذهنیت پیش می آد که او مقصر است. نه بابا و بلکه باید از او تشکر کرد که عین جوانمردی را در مقابل نا جوانمردان انجام داد
taktaz 29 فروردين 1390
جای بسی تاسف که با تمام بهایی که به فوتبال داده شده و ورزشهای دیگر نادیده گرفته شده باز هم این همه جنجال و هیاهوی غیراخلاقی بازیکنان و متاسفانه چند روزی توی بوق و کرنا میشه بعد هم روز از نو روزی از نو
نا شناس 31 فروردين 1390
چرا روي عكس دايي تمركز كرديد . شما رو چه به ورزش

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.